2014. május 15., csütörtök

Néha öröm, néha bánat 3. - Janka

Most bánat. Nagy szomorúság. Elvesztettük a legkisebb kecskét. Dél körül, amikor bementem hozzájuk, azt láttam, hogy a kicsi az udvar közepén fekszik egyedül, a szakadó esőben. Alig lélegzett, de élt. A Bori a kis ólból nézte őt. Felkaptam, és berohantam vele a házba. Bebugyoláltuk egy vastag takaróba, bekapcsoltuk a kazánt, két hokedlit összetoltunk, és arra tettük a kicsit, az előszobai radiátor elé. Telefonon konzultáltam az egyik állatorvosunkkal, akivel abban maradtunk, hogy melegítjük és próbáljuk etetni őt. Mivel éreztem, hogy a pici pocakja üres, ezért gyorsan megfejtük az anyját, és megpróbáltam őt megetetni. Nagy nehezen belediktáltam valamennyi tejet, aztán - mivel jéghideg volt a kis teste - úgy döntöttünk, hogy első a felmelegítés, úgyhogy bevittük a szobába, és bebújtam vele a takaró alá. Nagyon lassan melegedett fel, de a kis szíve dobogott, és lélegzett. Egy kis idő múlva pedig már mocorgott is. Aztán - talán egy órát fekhettem vele, amikor - egyszer csak felmekegett. Megörültem, azt hittem, hogy az anyját hívja, mert éhes. Ezután még egy hangosat mekegett, és nem lélegzett többé. 
A húgom eltemette őt a testvére mellé. Ma találtunk neki nevet. Janka lett volna. 
Nem tudom, hogy mióta fekhetett a szakadó esőben, reggel még minden rendben volt. Éjszaka is rájuk néztünk, szép csendben elvoltak akkor is. Lehet, hogy a Cili bántotta őt. Ennek nyomát én nem találtam rajta, viszont a tesóm mondta, hogy ő úgy érezte, amikor próbáltuk újraéleszteni, mintha sok folyadék lett volna a kis gyomrában. Ami nem valószínű, hogy tej volt, mert mindig csak piciket evett. Nagyapám is megkönnyezte a pici elvesztését. Ő egy igazi "parasztgyerek", Földeákon, majd Makón gazdálkodott a családjával, ötévesen már dolgozott a családi gazdaságban, később, tanítás után az iskola előtt várta a szekér, mentek dolgozni a földekre. Azt mondta most, hogy "Majd legközelebb... Így kell felfogni." Ezek voltak az ő vigasztaló szavai.
Most a Borit sajnáljuk nagyon. Ő olyan kis jámbor, jóindulatú jószág. És most nagyon keresi a kicsinyét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...