2013. augusztus 14., szerda

Rozmaringolaj és tárkonyecet

Gazdaboltban jártam. :) Íme a kincsek, amikre szert tettem:


A mai nap "termései" pedig: 

Rozmaringolaj
...és:

Tárkonyecet
Rozmaringolaj készítése:
Fogunk 3-4 friss rozmaringágat, megmossuk, és megvárjuk, amíg teljesen megszárad (vizesen nem kerülhet a növény az üvegbe, mert ebben az esetben az olaj megpenészedik). Lecsipkedjük róla a leveleket, befőttesüvegbe tesszük (én egy egészben hagyott rozmaringágat is tettem bele, hogy amíg érik, addig is szép legyen :)), és felöntjük extra szűz olívaolajjal. Vigyázzunk, hogy légbuborék ne maradjon benne, és hogy az olaj a növényi részeket teljesen ellepje. Jól rácsavarjuk a fedőt az üvegre, és félárnyékos, meleg helyre tesszük. Másnap kinyitjuk az üveget, ha páralecsapódást észlelünk a fedő belsejében, azt kitöröljük egy tiszta gézlappal, visszacsavarjuk a tetőt az üvegre, és jól összerázzuk. Ezt a műveletet naponta megismételjük. 3-4 hét után elkészül a rozmaring fűszerolajunk, amit leszűrünk, szép kis üvegbe/üvegekbe töltjük, díszítésnek pedig teszünk bele egy friss (nem nedves!) rozmaringágat. Akár ajándékba is adhatjuk. 

Tárkonyecet készítése: 
Fogunk egy kb. 20 centiméteres tárkonyhajtást, megmossuk és megvárjuk, amíg megszárad. Ezután leszedegetjük a szárról a leveleket, éles késsel felaprítjuk, és beletöltjük egy félliteres üvegbe. (Én egész tárkonyszárat is raktam bele, az esztétikai élmény növelése céljából. :)) Az üveget felöntjük 10%-os étkezési ecettel, és jól ledugaszoljuk. 10 nap múlva már meg lehet kóstolni, de minél tovább hagyjuk érni, annál zamatosabb lesz az ecetünk. 

Egyre több, és többféle saját készítésű finomság kerül a kamrába. :) A macerátumok és a fűszerolajok persze a kertben érlelődnek, csak a fotó kedvéért tettem fel őket a kamrapolcra. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...