2013. augusztus 13., kedd

Csalánlevél macerátum - gyógynövény macerátumok készítése

Tegnap megígértem, hogy megmutatom, mi lesz azzal a néhány csalánlevéllel, amit leszedtem. 
Hát ez lett belőle. :) Csalánlevél macerátum: 


A csalánlevél macerátumot felhasználhatjuk például szappankészítésnél, de én simán, így fogom használni az arcomra, mert kiváló bőrtisztító (és az olívaolajnak is áldásos a bőrre gyakorolt hatása). Egy kicsit elrontottam a dolgot, mert túl sokáig hagytam száradni a csalánleveleket, így majdnem zörgősre száradtak, pedig én csak azt akartam elkerülni (a penészedés veszélye miatt), hogy nedvesen kerüljön a levél az olajba. Így most egy pár napig mindennap kinyitom majd az üvegcsét, hogy nem csapódott-e le pára a tetején (ez a friss gyógynövényekből készített macerátumoknál alkalmazott eljárás). Ha nedves a tető, egy tiszta gézlappal letörölgetem, majd visszazárom. 

Ha kedvet kaptatok a maceráláshoz :), így készíthettek macerátumot szárított gyógynövényekből: 
Egy üveget megtöltünk szárított gyógynövénnyel, majd felöntjük extra szűz (hidegen sajtolt) olívaolajjal vagy például mandulaolajjal, de használhatunk hidegen sajtolt napraforgóolajat is. Meleg helyre tesszük (de nem tűző napra), és naponta felrázzuk. 3-4 hét múlva el is készül a macerátumunk. 

Macerátum készítése friss gyógynövényekből:
Az üveget megtöltjük a friss gyógynövényekkel, majd felöntjük extra szűz (hidegen sajtolt) olívaolajjal, mandulaolajjal vagy például hidegen sajtolt napraforgóolajjal. Meleg helyre tesszük (félárnyékos helyre, nem tűző napra). A tetejét mindennap lecsavarjuk, és ha a belsejében páralecsapódást észlelünk, azt egy tiszta gézlappal kitörölgetjük belőle. Visszacsavarjuk a fedelet, és összerázzuk az üveget. 3-4 hét múlva használhatjuk a macerátumot. 

A macerátumokat tehetjük szappanokba, vagy készíthetünk belőle különféle krémeket. A diólevél macerátumot például használhatjuk masszázsolajként, reuma ellen, a macerátumból készített krémet pedig rovarcsípés, gyulladás esetén is. Utóbbi két esetben a körömvirág és a kamilla is igen hatékony szernek bizonyul.

Nagyon fontos, hogy mielőtt elkezdünk használni egy új gyógynövényt, végezzünk bőrpróbát! Tegyünk egy keveset a kencéből a csuklónk belső felére, és ha pár órán belül nem keletkezik bőrpír a területen, használhatjuk a krémet, olajat stb. Ha bőrpírt észlelünk, ne használjuk a terméket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...