2014. május 4., vasárnap

Május Diós-Szeren

Tegnap elültettem 20 paradicsom- és 36 zellerpalántát:



...és végre le lett kerítve egy kis rész a nyulaknak és a libáknak, a kecskeudvar mellett. Ma át is költöztettük őket az átmeneti szállásukra: 


Szomszédok
A nyulak egy darabig itt fognak lakni, a libák csak napközizni járnak majd ide, aludni továbbra is a ház előtti szekrényben fognak. :) 



A nyulakat viszont ma már itt tettem el aludni: 


Az egyik, kutya által ásott gödörbe vizet töltöttem; a libák díjazták az ötletet: 



A kecskeudvarban is minden rendben van. Cecília Junior - akiről időközben kiderült, hogy lány - szépen fejlődik, egyre többet mászkál és beszél. :) 








"Májusi eső aranyat ér." A zöldségesben meg is indult a szemmel látható növekedés: 

Borsó
Borsó
Borsó
A frissen ültetett paradicsompalántáknak tavaly nem volt elég egy nap, hogy ültetés után összeszedjék magukat, a tegnap elültetett paradicsomtövek viszont már ma reggel ilyen szépen álltak: 



A zellerpalánták is jól érzik magukat: 


Nőnek a saláták...

Fejessaláta
Amerikai barna tépősaláta
Amerikai barna tépősaláta
Ausztráliai sárga tépősaláta
...és a retkek is: 

Hónapos retek, francia reggeli
Hónapos retek, jégcsap
Spenót
Spenót
A paradicsom és a zeller elé szárazbabot ültettem, nyugati irányban, hogy a támasztékra felfutó bab ne árnyékolja majd az előtte lévő zöldségeket. A mögötte lévő borsót, mire a bab megnő, leszedjük, utána pedig - szilvafa alatti területről lévén szó - úgyis árnyéktűrő zöldségek kerülnek a helyére. 



A dísztököt a tulipánok mögötti kerítésre fogom felfuttatni, a lopó- és korsótököt pedig a vadszőlő helyére:


Ma elő is készítettem a terepet...


...a dísztök felfuttatásához pedig még egy nagyobb faágat is leszúrtam a földbe (a biztonság kedvéért a kerítéshez is drótoztam): 


Rengeteg a tennivaló, de a sok munka eredménye -  a növekvő zöldségek és gyümölcsök, a szépen fejlődő állatok, az egyre szebb kert - kárpótol a fáradságért. :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...