2013. augusztus 11., vasárnap

Kamramustra

Alakul a kamra. Ma egy újabb kisadag aszalt alma került fel a polcra, valamint készítettem fokhagymasót is. Pár nap múlva kiderül, hogy hogy sikerült, és ha elégedett leszek az eredménnyel, akkor átadom a tudást nektek is. :) Egy másik technikával is készítek fokhagymasót, azt csak holnap tudom feltenni a kamrapolcra, addig még van vele dolog.


Gyűlnek az üvegek, ezt már szeretem. Kamrarészlet:

Az alsó polcon látható befőtteket kaptuk. Nagyon örültünk neki, mert például a meggybefőzésről sajnos az idén lemaradtam. Ma még teszek el egy kis paradicsomlevet, holnap pedig kísérletezős nap lesz: fűszerolaj és fűszerecet kategóriában. :) 
Felmerülhet esetleg a kérdés, hogy hogy kerülnek a kamrámba konzervek, és egyéb, nem feltétlenül az egészséges életmódhoz passzoló élelmiszerek. Nos, a magyarázat nagyon egyszerű. Meglehetősen aggódó természettel áldott meg engem a Jóisten, ami nem mondom, hogy feltétlenül rossz dolog, de én azért képes vagyok a szélsőséges túlzásokra (e téren is). Szóval, a fixa ideám, hogy egy kamrában legyen egy család részére legalább két hétre elegendő élelmiszer, ivóvíz és tisztálkodószer elraktározva, "sosem lehet tudni" alapon. Ezek a tartós élelmiszerek nyilván nem passzolnak az egészséges életmódhoz, azonban, ha beüt egy gikszer (szándékosan nem írok eseményt, nem szeretek vészmadárkodni, de az ember lánya igenis készüljön fel mindig a legrosszabbra is, főleg, ha gyerekei vannak - na, tessék... mondtam, hogy hajlamos vagyok a túlaggódásra :)), akkor legalább egy pár napig ellegyen a család élelmiszer- és főleg vízügyi szempontból, Aztán ez alatt a pár nap alatt van idő arra, hogy akárhogy is, de gondoskodni tudjunk/tudjanak a továbbiakról. Ha a tét a túlélés, akkor egye kutya, megehetjük azokat a konzerveket. :) Persze a nagy álom, hogy a boltban vett tartós élelmiszerkészletet szépen lassan lecserélem a saját magam által készített élelemre. Hát most ezen dolgozom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...