2014. április 1., kedd

Öngyógyító kiskert, hagyományos kertművelés és egyéb kerti dolgok

Úgy döntöttem, hogy az Öngyógyító kiskert című könyvben szereplő útmutatás szerint idén csak a kert egy részét fogom megművelni. Egészen pontosan 13 sort, illetve 26-ot, ha a spenótsorokat is beleszámolom. :) 
A módszer lényege, hogy a megművelendő területre 50 centiméterenként spenótot vetünk. A spenót gyökerei behálózzák a talajt, megakadályozva ezzel a talajkérgesedést. A spenótsorok közé kerülnek a zöldségek, fűszerek, gyógynövények. A későbbiek folyamán a spenótot lesaraboljuk, és a helyén hagyjuk, így a spenótsorok sorközök, utak lesznek. Ez több szempontból is nagyon kedvező a földnek. Ha valakit érdekel a téma, az interneten fellelhető Gertrud Franck Öngyógyító kiskert c. könyve. Nagyon ajánlom minden kertészkedőnek. 
A kert többi részén hagyományos, ágyásos módszert fogok alkalmazni, de jövőre szeretném az öngyógyító kiskert részt kibővíteni az egész területre. Csak ahhoz már február végén, március elején el kell vetnem a spenótot. :) Azért a kert többi részen is fogom alkalmazni a könyvben leírt hasznos dolgokat (kedvező növénytársítások, talajtakarás stb). 

Tegnap befejeztem a baloldali rész tereprendezését: 


Ha hátulról nézzük, akkor a jobboldali rész tereprendezését fejeztem be: 


Ha így megy tovább, lassan a Börzsönyhöz kapcsolhatjuk ezt a kupacot... :) 


A mai munka utáni képek. A változás nem látványos. Az a rész majd később jön. :) 


Kijelöltem a spenótsorokat, és ahogy az elején már említettem, négy sort be is vetettem. Holnap nagyon korán kelek, minél hamarabb szeretném bevetni ezt a kertrészt. 



A három grácia. Magról kelt szilvafacsemeték:


A citromfű igencsak növekedésnek, de főleg terjedésnek indult. Ha valakinek kell, szívesen cserélek citromfű töveket. :)



Ennek a két növénynek a "kilétét" még mindig homály fedi. Kint maradtak télen a kertben, cserépben, most tavasszal pedig feléledtek. Kíváncsian várom, hogy "kik" ők, mert én bizony elfelejtettem... :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...