2014. április 4., péntek

Ember tervez, avagy hogyan nem lesz egy leendő baromfiudvarból fűszerkert

Pár nappal ezelőtt határoztam el (miután megírtam a Dilemma című bejegyzést), hogy a már majdnem kész kecskeól és baromfiudvar kis kerti tároló, valamint fűszer- és gyógynövénykert lesz, és majd a kert végében csinálunk egy másik helyet az állatoknak. (Már az akácoszlopokat is megrendeltem a kerítéshez.) 

Ehhez képest ma délután Bori és Cili vette birtokba a helyet: 


Jobboldalon Bori nézelődik, ő a nagyobb termetű fejőskecske, a baloldalon pedig Cili mosolyog a kamerába, ő úgy néz ki, hogy éppen vemhes, körülbelül egy hónapja lehet a szülésig.


Ma a "gazdaboltban jártam" című történet egy viszonylag nagyobb bevásárlást jelentett: nyakörvek, láncok, karabinerek, vödrök a fejéshez és az itatáshoz, csirkeháló a vadháló felső részére, zab, kukorica, nyalósó és hasonló finomságok :) kerültek a kosárkámba. Elég hirtelen jött ez a kecskedolog, reggel tudtam meg, hogy délután kecskéim lesznek. :)


Este volt egy hosszabb kecskés programunk, amin az állatorvos és egy falubéli ismerősünk is részt vett. Mivel a fejőskecske tőgye teljesen be volt durranva, és ki is sebesedett (és nem nagyon engedte, hogy hozzányúljak), áthívtam az egyik ismerősünket, hogy segítsen a fejésben. Egy darabig, ha nehezen is, de ment a dolog, viszont Bori egyszer csak besokallt - nagyon fájhatott szegénykének - úgyhogy mondtam, hogy inkább megnézetem őt az állatorvossal, és azzal az ismerősünkkel, aki régebb óta tart kecskéket. 
Szóval, megvolt az esti program, az állatorvossal megbeszéltem a teendőket, utána Zoli vette kezelésbe Borit; a fejés után (több mint 2 liter tejet adott a Bori :)) meg is körmölte mindkettőt. Nagyon hálás vagyok neki, egyből jött segíteni, és hát nem volt egyszerű menet, de Zoli nagyon ügyesen megoldotta a dolgokat. Remélem, egyszer én is így fogok érteni a kecskékhez, mint ő. :) 
Most háromnegyed tizenkettő van, de Bori és Cili még mindig nem alszanak. Állnak egymás mellett az udvaron, és csak néznek. :) Bízom benne, hogy hamar megszoknak majd nálunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...