2014. április 3., csütörtök

Kertészpalánták és szilvafacsemeték :)

A ma délelőttöm jövés-menéssel, ügyintézéssel telt, délután pedig kertész-szakkört tartottam, amire a kisebbik lányom és az unokaöcsém jelentkezett. :) Végül kisebb kertrészt kaptak, mint amit előzőleg szántam nekik, de megbeszéltük, hogy ha szépen rendben tartják a kertecskéjüket, a másodvetés idején kapnak egy még egyszer ekkora részt. 

Nagyon ügyesen dolgoztak a gyerekek: kukoricát, salátát, répát, hagymát, körömvirágot és bársonyvirágot vetettek: 


...és egy füzetbe mindent gondosan fel is jegyeztek:



Tegnap rendezkedtünk egy kicsit a kert végében, a szomszéddal eltüntettünk egy hatalmasnál is nagyobb kupac fát (fák, ágak, gallyak vegyesen). A rakás nagy részét elvitte ő (neki vegyes tüzelésű kazánja van), kis részét félretettem magunknak nyárra a szalonnasütésekhez, bográcspartikhoz, :) egy közepes részt pedig elégettünk, de már megbántam. Folyamatosan dohogok, amikor szerdánként és szombatonként nagyüzemi égetés folyik a faluban. Több okból kifolyólag nem értek egyet ezekkel az égetésekkel. Erre most tessék...
Mentségemre legyen mondva, hogy 1. minél gyorsabban szerettem volna rendezni azt a részt, mert pontosan ott jelöltem ki a baromfiudvar új helyét, 2. már nagyon megbántam. Úgyhogy, ami ott maradt (mert azért maradt még), azt arrébb húzom, és majd szép lassan feldolgozom-felhasználom erre-arra. 
Most, hogy tüzetesebben megvizsgáltam a kert végét, rájöttem, hogy nem sok szilvafacsemeténk van, hanem rengeteg. Ráadásul egyik-másik már igazi kis fává nőtte ki magát, kettő közülük virágzik is. 

Sok szilvafacsemete egymás hegyén-hátán: 


Még több csemete: 



Ez egy másik kupac faág, ahol szintén egy szilvafaiskola nyílt:


Ez a facsemete abban a farakásban nőtt, amit tegnap felszámoltunk. Csak a teteje látszott ki belőle. Sajnálom, hogy nem vettem észre hamarabb... Nem tudom, hogy hogy fogom megmenteni, teljesen eldeformálódott: 


Tudom, hogy már mondtam és mutattam is, de úgy szeretem ezeket a fűcsomókat... :)


...és ezt a lilaságot is...:



...és szeretek hátranézni a kertbe. :) Olyan jó érzés, hogy egyre rendezettebb az egész "birtok". :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...