2014. március 11., kedd

Egy szál harangvirág...

...helyett egy egész cserépnyit kaptam a nagylányomtól és a húgomtól, születésnapomra. Azonnal a szívembe zártam ezt a gyönyörűséget. Annyira jól mutat ebben a sárga kaspóban, hogy fáj a szívem kiültetni. Ennek ellenére megy a sziklakertbe, mivel pontosan odaillő növény. 




Tegnap kaptam a húgomtól és a kisebbik lányomtól :) egy kertész kesztyűt, aminek igencsak örültem, mert már régóta terveztem a beszerzését (eddig gumikesztyűket koptattam, ha éppen úgy hozta a szükség :)). Ma pedig én leptem meg magam egy metszőollóval :). 


Vettünk egy takaróponyvát is a ruhaszárítóra, amit néhány nappal ezelőtt - a nyári szezon idejére - kiköltöztettünk a kertbe. Mivel tavaly nem kis kapkodásokat okoztak a hirtelen jött záporok-zivatarok, úgy döntöttem, hogy idén ezt a "tevékenységet" kiváltjuk egy takaróalkalmatossággal. :) Vettem virágföldet is, úgyhogy ma folytatódott a palántázás, főleg, hogy vetőmagokat is vettem, megint... :) Csemegeuborka, bimbóskel, kétféle sütőtök, spárgatök, padlizsán és egy sokadik féle sárgarépa gazdagítja a most már jóval több, mint 100 csomagos vetőmagkészletemet. :) Na, és majdnem kimaradt az oroszlánszáj meg az afrikai aranyvirág... Virágmagokat is vettem. :) 
Ezeket palántáztam ma joghurtos és pudingos poharakba: 5 paradicsom, 6 fűszerpaprika, 5 padlizsán, 5 bazsalikom, 5 borsikafű, 1 tárkony, 1 citromfű. 
Tárkonyom elvileg maradt tavalyról a kisfűszeresben, a citromfüvek pedig gyakorlatilag is megvannak, sőt, utóbbiak igencsak elszaporodtak, úgyhogy a frissen palántázott citromfüvek valószínűleg cserére mennek majd. 
A három napja tőzegcserépbe elültetett fejessaláta magok elkezdtek kihajtani. Egyelőre tizennégyen döntöttek úgy, hogy növekedésnek indulnak: 



Az ásás - különböző okok miatt - csak holnap reggel kezdődik, én pedig most már tényleg rendbe teszem egy kicsit a "sziklakertet", ami ma megint csak háttérbe szorult a dolgozós-rohangászós-palántázós nap miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...