2014. március 12., szerda

A leendő veteményes

Reggel megkezdődött a nagy munka. Ma egy 10,2-12,5 x 5,2 méteres rész lett felásva, holnap délután, vagy holnapután reggel pedig folytatódik a munka. Úgy döntöttem, hogy a kapálást sem én fogom végezni. Van is egy kis lelkiismeret furdalásom, amiért kihúztam magam a nehéz munka alól :), de az az igazság, hogy pillanatnyilag nem nagyon van más választásom. Ugyanis mire én ásás- és kapálásügyileg végeznék azzal a területtel, amelyet idén megművelni tervezek, addigra elkezdődne a következő ültetési szezon. Mivel határozott és igen komoly terveim vannak a kerttel, ezért muszáj kompromisszumokat kötnöm. Magammal. (Szeretem a dolgokat saját kezűleg végezni, de ha egyszer valami nem megy, akkor nem megy.)


A szilvafa alá árnyéktűrő zöldségeket és/vagy fűszernövényeket fogok ültetni, de azt még nem döntöttem el, hogy pontosan mi fog idekerülni. Egyelőre a hátsó almafáig lesz felásva a kert, de nem csak ebben a csíkban, hanem a kerítéstől az útig. Ez egy elég nagy terület, itt fogom kipróbálni a Gertrud Franck Öngyógyító kiskert című könyvében leírt vegyes növénykultúrás kertművelést. 
Az almafa utáni részen még egy, viszonylag nagy terület fel lesz ásva, ide kerülnek majd a görög- és sárgadinnyepalánták, a tök, a patisszon, a cukkini és az egyéb, nagyobb helyet igénylő zöldségek. 
Az út másik oldalán fűszer- és gyógynövény csoportokat szeretnék kialakítani, ezekből persze a zöldségek közé is kerülnek majd, bőven. 

Közben előbújt a korai fejeskáposzta és a tárkony is: 



Egy kis délutáni lazulás: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...