2013. szeptember 26., csütörtök

Paradicsomérlelés és diószüret

Azt olvastam valahol az interneten, hogy ha a be nem érett paradicsomokat még a fagyok beállta előtt, 15 cm-es szárrésszel együtt levágva, hűvös helyen (kamra, garázs) fellógatjuk, akkor egészen karácsonyig szüretelhetjük róla, a folyamatosan érő paradicsomot. Ezt most én ki is fogom próbálni, ugyanis tele vagyunk zöld paradicsommal. Nem csak a minifűszeres óriás fürtös paradicsomtövein vannak gyönyörű, hatalmas, ámde éretlen példányok, de a "kiszöldséges" és a hátsó zöldséges is tele van velük. Remélem, beválik, mert akkor egész télen el leszünk látva paradicsommal.



Tegnap összeszedtük a lehullott dió egy részét, és gyűjtöttem diókopáncsot is. A diókopáncs szárítva, külsőleg és belsőleg felhasználva egyaránt hatékony GYÓGY-SZER lehet házipatikánkban (általános erősítőszer, hatékony köhögésre, gyógyítja a torok és a szájüreg betegségeit, gyomor- és bélbetegségeket is kezelhetünk vele, ülőfürdőként alkalmazható különféle "női bajokra", külsőleg alkalmazva gyógyítja a gombás bőrbetegségeket stb.). A diófa minden része áldásos hatású: a dióbél, a dióbélből nyert dióolaj, a dióhéj, a dióbelet elválasztó kéreg, a diólevél, a zöld dió, a diófa kérge és még a barkavirágzata is. Ha valakit bővebben érdekel a téma, utána tud nézni az interneten (pl. Orosz Péter: Könyv a dióról - A dió mint gyógynövény, Orosz Péter: Képes - helyenként képtelen - könyv a dióról, vagy A diófa az ember legnagyobb barátja - csak be kell írni a keresőbe).


A múltkor felfedeztem a nagy diófák alatt néhány kis diófacsemetét. A legkisebbet tegnap délután előre is hoztam, és elültettem a ház mellé. Remélem, hogy megmarad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...