2013. október 2., szerda

Kis esti szüret

Állítólag éjszaka fagyni fog. Nálunk (Nógrád megye, "Börzsönyalja") amúgy is mindig "tízfokokkal" hidegebb van, mint például Pesten. Szóval, sírva bár, de leszedtem a paradicsomokat. Már úgysem értek volna be a helyükön, csak elpusztultak volna. 


Ezek mennek a kamrába, fel fogom őket akasztani, állítólag úgy szépen, lassan beérnek, lévén utóérő gyümölcsről (nem tévedés, a paradicsom gyümölcs, tessék csak utánanézni) van szó. A "szívemcsücske", háromméteres fürtös paradicsom tőről levagdostam néhány hajtást (lásd: lenti képen jobboldalon alul, a befőttesüvegben). Ezeket a kamrában, vízben tartva átteleltetem, és ha minden jól megy (= megered), tavasszal kiültethetem őket a kertbe. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy működik-e a dolog. 


Egy kicsit szomorú vagyok, mert rengeteg apró, zöld paradicsomot kellett kidobnom (én nem készítek semmit zöldparadicsomból). A virágokról - amivel a paradicsomtövek tele voltak - meg már nem is beszélek. 
Lett egy pár patisszon is, és leszedtem a legnagyobb cukkinit. A többi még nagyon pici. Vagy tudnak még legalább egy icipicit nőni, vagy nem. Sajnos szerintem utóbbi esélyesebb. A cukkini és patisszon töveken is van egy rakat virág... Kár, hogy nem volt hosszabb a nyár. Metélőpetrezselymet is vágtam, megszárítom, elteszem télire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...