2013. október 23., szerda

"Előszámvetés"

Ma volt egy kis időm gondolkodni :), úgyhogy csináltam egy rövid, előzetes számvetést arról, mi mindent csináltam, alkottam, teremtettem ebben az évben. 
Termesztettem zöldségeket, elég sokfélét, fűszer- és gyógynövényeket, virágokat ültettem, lekvárt főztem, zöldségeket, fűszer- és gyógynövényeket tettem el télire, belevágtam a fürjtartásba, és elkészült a baromfiudvar is (már csak az utolsó simítások vannak hátra), amely helyet ad majd a kecskéknek, tyúkoknak, kacsáknak, fürjeknek és nyulaknak.
A nulláról indultam tavaly augusztusban, a kertben - a gyümölcsfákon kívül - semmi sem volt, utoljára gyermekkoromban fogtam ásót a kezemben, és lekvárt sem főztem még soha, mégis, ha összevetem az eredményt azzal, amit terveztem, sajnos jóval alulmaradtam a saját magam támasztotta elvárásokkal szemben. De nem csüggedek. Nemsokára új év kezdődik, és én új tudásokkal, tapasztalatokkal felvértezve indulhatok el az úton, ismét. 
Egyvalamire azonban rájöttem (mondták is - a tapasztaltak, az "öregek" -  valamint a saját bőrömön is megtapasztaltam), és ez egy nagyon fontos dolog: 
Nem szabad a tervezgetés, álmodozás ingoványába beleragadni. Sok mindennel voltam úgy, hogy pontosan, tökéletesen akartam csinálni, napokig végeztem szabályos kutatómunkát egy-egy területen, aminek a következménye az lett, hogy az elméleti tudásom nőtt, viszont a megvalósítás elmaradt. Egyszerűen nem maradt rá idő. Ezen most változtatni fogok. Nem tervezek majd - nagyon :) - előre, mindig elvégzem az éppen aktuális feladatot, megvalósítom a maximum 1-2 napra előre kitűzött célt, és csak azután kezdek majd bele új dolgokba. Az elméleti részt pedig naplemente utánra hagyom. :)
Ennyi volt az "előszámvetés", a számvetést pedig meghagyom a hidegebb napokra, amikor kint kevesebb lesz a tennivaló. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...