2014. július 26., szombat

Kontraszt

Csütörtökön Pesten jártunk, hivatalos ügyet intézni. Utoljára fél éve jártam a fővárosban, de nem is kívánkozom oda sűrűbben, sőt. Az első tíz perc után közöltem a húgommal, hogy akkor én most inkább hazamennék... Lehet, hogy mások számára hisztinek tűnik, de - annak ellenére, hogy életem nagyobb részében Budapesten éltem - nagyon nehezen viselem például az alapzajt (autók, buszok, sok-sok ember), a többiről - bűz, emberi nemtörődömség, közöny stb - nem is beszélve.

Egy kevés zöld a Thököly úton
Ezt az érdekes és szép növényt egy Thököly úti emeletes ház udvarán fotóztam

Nagy ház, kis udvar, de legalább valamennyire zöld

A régi otthonunk. A "szülővárosrészem". Itt (pontosabban ide) születtem, Budapest XV. kerületében, Újpalotán.



Ezen a "csigán" sokat szaladgáltam, jó harmincegynéhány évvel ezelőtt. Most a kisebbik lányom néz a kamerába, onnan fentről...


...aztán, akárcsak én annak idején, jöhet a futás lefelé:


Itt már kifejezetten jó kedvünk volt. Irány haza! Végre! Igazán azonban csak a kispiroson nyugodtam meg. Szeretem a kispirost, kiváltképp, ha hazafelé visz. :) 

Rákospalota-Újpest vasútállomás
Egy (számomra) élhetőbbnek tűnő (kis)város:

Vác 
És végül... otthon, édes otthon. Itthon, Diósjenőn:


Nálunk még a betonból is zöld nő:


A kertben már teljes volt bennem a harmónia, annak ellenére, hogy tudtam, mi vár rám az elkövetkezendő napokban. Például a paradicsomkötözés. Megint. Ez a rész már kész van, a kép baloldalán Kacor kandúr settenkedik: 


Itt az a bizonyos 20 tő paradicsom, amit a múltkor már sikeresen felkötöztem. A bőséges termés újabb munkát adott, csinálhatom újra az egészet.



Fogták magukat, és egyszerűen el- és összedőltek a felkötözött tövek a paradicsomok súlya alatt:


Az ötféle paprikából kétféle:



Ma egy több mint félméteres (és vagy 6 kilós) tökből készült az ebéd (tökfőzelék). De már itt az utánpótlás:


Csak nőnek, és nőnek... nem győzzük enni a tökféléket. Gömbcukkini:



Vacsora és ebéd. A hatalmas tök miatt hiányzik a fél ujjam, körömtájékon, a körmömmel együtt. Jó éles ez a tökgyalu...


Vacsora:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...