2014. július 3., csütörtök

Folyton termő kert és kecskék a tilosban

Természetesen idén sem sikerül mindent véghezvinnem, amit elterveztem (pedig már megfogadtam, hogy előre nem tervezek), de azért alakul a kert, és lassan elkezdem feltölteni a kamrát is. 

A kukorica szépen nő...


...alatta virágzik a patisszon:


Ezt a sort muszáj újra és újra lefotóznom, és megosztanom. Virágzó koriander és bársonyvirág, alias büdöske: 



Végre a paprikák is megmutatják magukat. Körülbelül ötfélét ültettem, most hirtelen nem tudom, hogy ez melyik, szerintem vagy kosszarvú, vagy fűszer: 



Jó sok paradicsom lesz, ezen a húsz tövön kívül van még öt tő egy kicsit arrébb, és három, vagy négy tő a ház előtt: 


Cékla:


Bab:


A mai és a holnapi ebéd. Ma cukkinis tésztát ettünk (saját fokhagymával és petrezselyemmel), holnap a tököt csinálom meg. Vagy tökfőzelék lesz belőle, vagy tökfasírt. Rántott tökből (és cukkiniből) mostanában túl sokat ettünk. :) 



A félméteres tök:



Amikor kiszedtem a földből az ősszel duggatott fokhagymákat...



nem gondoltam volna, hogy megpucolva ilyen gyönyörűek lesznek:



Sima és fodros levelű metélőpetrezselyem:


És végre, a sárgadinnye is elkezdett nőni. Öt tövet ültettem, és rengeteg virág van a töveken. Már alig várom, hogy elkezdjenek beérni. :) 



 A bokorcukkini, a sok esőnek köszönhetően, már majdnem "kész". :)




És már az utánpótlás is növekszik:


Szeretjük a kecskéket. Szeretjük a kecskéket? A következő képsorozat címe: Kecskék a tilosban. :) Pár napja kötelező program nálunk a kecskekergetéssel egybekötött kecskebefogás. Mert persze ilyenkor nem fogadnak szót ezek a csirkefogók. Hogy milyenkor? Hát, amikor kerítésre fittyet hányva, azon keresztülmászva, vagy éppen, ha úri kedvük úgy tartja, azon átugorva az első kertben garázdálkodnak. Ezek a kecskék nem válogatnak, dísznapraforgó, rózsabokor, citromfű, zsálya, almafacsemete, ezeket mind megkóstolták. Tegnapelőtt megerősítettem a kerítésüket, de tegnap már megint kijöttek. Aztán a tesóm is dolgozott egy kicsit a kerítésen, most egyelőre "csönd" van. Egyre inkább foglalkoztat egy tehénke beszerzésének gondolata, tejforrás gyanánt. A kecskék helyett. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...