2019. június 9., vasárnap

A nagy visszatérés

Azért ilyen még nem volt a blog "fennállása" óta... hogy két teljes év kimaradjon...

Az igazság az, hogy nem volt miről írnom, és most, hogy visszagondolok az elmúlt időszakra, nem is értem, hogy történhetett ez meg. Letértem az utamról, azt hittem, hogy jobb lesz, hogy gyorsabban haladok majd előre. Hát, nem így történt.

Megannyi különféle "előrébbjutásban való próbálkozás után" a napokban megvilágosodtam: haladnom kell tovább az utamon. Az ÉN UTAMon. És az én utam a "föld".

2015. június
Az egyetlen pozitív dolog, ami a "kis kitérőm" alatt történt, az az, hogy "nagyüzemben" kezdtem el űzni a kutyamentést. 2017. decembere óta 18 kutya került tőlünk szerető családba, a tizenkilencedik mentettünk éppen ma érkezett. 

Felső sor, balról jobbra: saját kutyáink, Dezső, Pupi, Zerge - középső és alsó sor: mentettkéink egy része
Az ideiglenes kutyák mellett három saját kertrendezőnk van - sajnos itt is történtek változások... 
Pupi megvan még, mondanám, hogy él és virul, de inkább él és poroszkál - a látása már nem a régi, megsüketült, megöregedett... 
Ízi (Gizike) elment, 2017. karácsonyán, 6 évesen, végelgyengülésben. (Ezt eredményezi a felelőtlen szaporítás... De ez egy másik téma.)
Nem sokkal ezután cuccolt be hozzánk Dezső, a puli, aki kéthetesen a mamijával együtt lett elkobozva, rossz tartási körülmények miatt. 
Idén tavasszal pedig valóra vált kedvenc kisebbik lányom álma... Nos, ő  Zerge, a (mentett) magyar vizslagyerek. 

Ideiglenes és saját mentett kutyáink élete nyomon követhető ITT

És most akkor rá is térhetünk a lényegre: újrakezdem. Kicsit későn kaptam észbe, ha kertészszemmel nézzük a naptárat. A veteményesem helyén embermagasságú a gaz; csupán a bejárat mellé ültettem pár tő paradicsomot, paprikát, bazsalikomot, cukkinit és tépősalátát. 


A folyamatos esőzések és napfényhiány miatt a paradicsom és a paprika sztrájkol. A bazsalikomjaimat eszi valami. A cukkini és a saláta viszont nő, nemsokára ehetünk "hazait". 

És... a "jobb későn, mint soha"-elv alapján másodvetés lesz itt, hamarosan. Kasza, ásó és egy nagy adag kitartás, amire szükségem lesz. Meg persze valakire, aki majd a kasza és az ásó másik végén áll. Megoldom. Mert tényleg folytatnom kell. Most jöttem csak rá, mennyire hiányzik a paradicsompalánta és a bazsalikom  illata, a föld tapintása, a rovarok jövés-menése a lábam körül. Hiányzik. Hiányzott. Visszatértem.

5 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm Marianna,
    nagyon elvezetes bongeszni a gondosan irogatott blogjat. Eletem elso estikejet vetettem magrol es hat teljesen tapasztalatlanul allok elotte es panikolok,hogy ebbol nem lesz iden semmi. Borzalmasan lassan novekszik es az interneten olvastam,hogy juniusban elvezhetjuk mar a 40 cm-es noveny csalogato illatat. Ettol az enyem igen messze all.
    A Blogarchivumaban lattam, hogy Ön is szeretettel disziti a kertet estikevel, de sajnos nem talaltam fotosorozatot a novekedeserol.
    A majusban vetett estike magbol mikorra lett Önnél illatozo virag?
    Köszönettel!
    Laszlo

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Kedves László!
    Visszakerestem az estikéről szóló bejegyzéseimet,2013. május 22-én vetettem a magjait szabadföldbe, és július 3-án volt rajta virág. Szerintem az Ön estikéinek még van ideje bőven, fejlődni.
    Üdvözlettel:
    Marianna

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marianna,
    koszonom megnyugtato valaszat, de sajnos azt kell mondanom, hogy nem igazan vitt elobbre, ugyanis en majus 18.-an kora reggel vetettem magrol es most vidam, eleteros, friss 5cm-es hajtasaim vannak belole. Ezzel a sebesseggel Karacsonyra szamithatok viragokra.
    Mit csinalok rosszul?
    Koszonettel!
    Laszlo

    VálaszTörlés
  5. Kedves László!
    Ha életerősek, akkor olyan hatalmas gond nem lehet, pláne, hogy vidámak is. :)
    Előfordulhat, hogy a föld minősége nem megfelelő, például azért, mert előzőleg többször is "használva" volt, és ha nincs utánpótlás, kimerül a tápanyagforrás. Erre tippelnék, első körben.
    Üdvözlettel:
    Marianna

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...