2017. június 27., kedd

Nem éppen könnyű vacsora - krumplis lepény

Tegnap - életemben először - krumplis lepényt, vagy legalábbis valami affélét készítettem vacsorára a gyerekeknek. Egy szakácskönyvben találtam a receptet, amit tüstént ki is akartam próbálni. Első nekifutásra egy kissé szétfolyt a serpenyőben (az egész cucc), és egy kicsit oda is kapott, úgyhogy úgy döntöttem, "megbolondítom" én ezt a tojásos-fűszeres reszelt krumplimasszát egy kis liszttel. Az alábbi fotón látható falat ugyan nekem sokkal jobban tetszik és ízlik, illetve sokkal könnyebb is... 


...mint a lisztes változat, de utóbbit (lásd: lent) pikkpakk ki tudtam sütni, nem folyt szét és nem égett le:  


Azért nem tettem le a liszt nélküli változat elkészítéséről sem, de még utána kell járnom, hogy mit, hogy, merre, meddig és főleg, hogy "mennyit". :) Addig pedig megosztom a lisztes változat elkészítési módját, amit anyukám cicege álnéven tálalt nekünk annak idején - a felismerés akkor ért, amikor megpillantottam az első készre sült "mintadarabot". A gyakorló háziasszonyok minden bizonnyal álmukból felkeltve is kívülről fújják ezt az egyszerű receptet, de én most gondolok azokra is, akik életéből ezidáig kimaradt ez a krumplis lepény-dolog. Én kapros-fokhagymás joghurtmártással tálaltam, mivel az a kedvenc "mártogatósom". 

Hozzávalók: 

1 kg krumpli, reszelve
1 fej vöröshagyma
3 egész tojás
10-15 dkg liszt (vagy amennyit a krumpli felvesz)
1 csokor apróra vágott petrezselyem
bors
olaj a sütéshez

Elkészítés: 

Az egy kiló nyersen lereszelt krumplihoz hozzáadjuk az apróra vágott vöröshagymát és petrezselymet, valamint a tojásokat. Annyi lisztet dolgozunk a keverékbe (jó alaposan), hogy a massza ne folyjon szét. Egy serpenyőben olajat forrósítunk, két evőkanál segítségével forró olajba szaggatjuk, és a tetejét a kanál külső részével ellapítgatjuk. Pár perc után a lepényeket megfordítjuk, és a másik felüket is megsütjük. 

Megjegyzés: 

Az első fotón található lepény pontosan ugyanígy készült, csak a hozzávalókból kihagytam a lisztet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...